Volkswagen
Hoe zorgen we ervoor dat bezoekers een geschikte uitvoering kunnen kiezen?
Type project
Internship
Ontwerpproces
Design Thinking
Periode
2018
Tools die ik heb gebruikt
Sketch
Zeplin
UX Methodes
Interviews
Crazy 8
Sticky Decision
Prototyping
Usability-test
a/b test
Probleemstelling
Er zijn veel bezoekers op de website. Desondanks maken de bezoekers moeilijk een keuze wat leidt tot lage conversie.
Doel
Makkelijker en inzichtelijker maken welke auto het beste bij jou past.
De opdracht
Ervoor zorgen de bezoekers een uitvoering vinden die bij hen past. Hierdoor de conversie verhogen.
Recap
Resultaten
Nadat ik samen met mijn CX team verschillende oplossingsrichtingen hadden hebben we ervoor gekozen om verschillende prototypes te ontwikkelen. Met deze prototypes hebben we de hypotheses kunnen testen. Met de nieuwe inzichten hebben we het product verbeterd.
*In verband met privacy en geheimhouding kan en wil ik de prototypes niet online delen.
Als UX designer heb ik tijdens de usability-test meegeholpen bij het observatie en notuleren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk geweest bij het inzichtelijk maken van de feedback en bevindingen. Dit heb middels een compilatiefilmpje met de stakeholders gedeeld.
Als UX designer heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn ontwerp kwantitatief te testen. Hierdoor hebben we kunnen ontdekken of we impact hebben gemaakt om uiteindelijk meer conversie te kunnen realiseren.
Ben je nieuwsgierig geworden?
Mooi, want ik ben nieuwsgierig naar jou. Daarnaast neem ik je graag mee in het volledige ontwerpproces.
Bel me op: 06 4220 2316
Typ je liever? asim@asimdesign.nl
CMD Methods Pack: Find a combination of research methods that suit your needs. HAN University of Applied Sciences – Amsterdam University of Applied Sciences, the Netherlands. ISBN/EAN: 9990002057946. Available at: cmdmethods.nl.