Selecteer een pagina

Volkswagen

Hoe zorgen we ervoor dat bezoekers een geschikte uitvoering kunnen kiezen?

Type project

Internship

Ontwerpproces

Design Thinking

Periode

2018

Tools die ik heb gebruikt

Sketch

Zeplin

UX Methodes

Interviews
Crazy 8
Sticky Decision
Prototyping
Usability-test
a/b test

Probleemstelling

Er zijn veel bezoekers op de website. Desondanks maken de bezoekers moeilijk een keuze wat leidt tot lage conversie.

Doel

Makkelijker en inzichtelijker maken welke auto het beste bij jou past.

De opdracht

Ervoor zorgen de bezoekers een uitvoering vinden die bij hen past. Hierdoor de conversie verhogen.

Recap

Resultaten

Nadat ik samen met mijn CX team verschillende oplossingsrichtingen hadden hebben we ervoor gekozen om verschillende prototypes te ontwikkelen. Met deze prototypes hebben we de hypotheses kunnen testen. Met de nieuwe inzichten hebben we het product verbeterd.

*In verband met privacy en geheimhouding kan en wil ik de prototypes niet online delen.

Als UX designer heb ik tijdens de usability-test meegeholpen bij het observatie en notuleren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk geweest bij het inzichtelijk maken van de feedback en bevindingen. Dit heb middels een compilatiefilmpje met de stakeholders gedeeld.

Als UX designer heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn ontwerp kwantitatief te testen. Hierdoor hebben we kunnen ontdekken of we impact hebben gemaakt om uiteindelijk meer conversie te kunnen realiseren.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Mooi, want ik ben nieuwsgierig naar jou. Daarnaast neem ik je graag mee in het volledige ontwerpproces.

Bel me op: 06 4220 2316
Typ je liever? asim@asimdesign.nl

CMD Methods Pack: Find a combination of research methods that suit your needs. HAN University of Applied Sciences – Amsterdam University of Applied Sciences, the Netherlands. ISBN/EAN: 9990002057946. Available at: cmdmethods.nl.

CV bekijken